به گزارش ورزش 11، نشریه فوتبال لیکس که معمولا دست به افشاگری های جالبی از بند های قرارداد ستارگان فوتبال می زند این بار به سراغ قرارداد جدید بارسلونا با لیونل مسی رفته است و به موضوعات جالبی اشاره کرده است.


به گزارش مارکا، در قراردادی که لیونل مسی تا سال 2021 با بارسلونا امضا کرد، این فوق ستاره آرژانتینی، هرساله 100 میلیون یورو سود ناخالص دریافت خواهد کرد که تقریبا 50 میلیون یورو آن، سود خالص محسوب می شود. عددی که دو برابر حقوق کریستیانو رونالدو در رئال مادرید است. این در حالی است که کریستیانو 24 میلیون یورو و نیمار 37 میلیون یورو دستمزد دریافت می کنند.

برخی بند های قرارداد او با تیمش به این شکل است که به طور مثال  اگر مسی در 60 درصد بازی ها بازی کند، قرارداد وی با افزایش 2  میلیون یورویی همراه خواهد بود و اگر در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شود، پاداشی به اندازه پول خرید یری مینا یعنی  در حدود 12 میلیون یورو دریافت می کند. این قرارداد ماورایی، نکته جالب اینجاست که بارتومئو برای نگه داشتن لیونل مسی ، ستاره تیمش هیچ راهی جز پرداخت رقم به این سنگینی نداشته است اما این می تواند از سویی برای بلوگرانا ها به یک چالش جدی در وضعیت مالی باشگاهشان تبدیل شود.


با این اوصاف، لئو مسی در   این 4 سال رقمی در حدود 400 میلیون یورو دریافتی خواهد داشت. در حقیقت این سود از بندهای مانند عدم ترک بارسا، حق تصاویر خود بازیکن و سایر پاداشها به حساب او واریز می شود.