به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید موفق شد با برتری 1-4 برابر والنسیا در مستایا و با ارائه عملکردی که شاید در طول فصل جاری بی سابقه بوده دوباره به شرایط آرمانی بازگردد.

چهارشنبه شب قبل، کهکشانی ها با شکست 1-2 برابر لگانس، از کوپا دل ری حذف شده و نمایشی به موازات عملکرد فاجعه امیز خود در فصل جاری ارائه دادند. با توجه به فاصله 19 امتیازی با بارسلونا در لالیگا، کوپا دل ری می توانست اولویت مهمی برای تیم زیدان باشد؛ اما او با استراحت دادن به بازیکنان اصلی خود ریسک کرد و بازنده این قمار شد.

کریستیانو رونالدو که یکی از ستاره های غایب ترکیب رئال در دیدار برابر لگانس بود، بعد از بازی در صفحه رسمی خود خواهان حمایت هواداران از این تیم شد و تاکید کرد عناوین زیادی پیش روی قوهای سپید برای جنگیدن و قهرمانی وجود دارد.

با توجه به اینکه در فصل جاری تنها ویارئال که فاصله تنها یک امتیازی با رئال مادرید داشت، موفق به کسب پیروزی در مستایا برابر والنسیا شده بود، اولین نبرد بزرگ در این ورزشگاه برای خفاش ها رقم خورد.

رونالدو که در دیدار هفته قبل برابر لاکرونیا نیز موفق به ثبت دبل شده بود، در خانه خفاش ها نیز 2 بار گلزنی کرد تا تسکینی برای کاهش فشارها از روی زیدان باشد. اگرچه هر 2 گل روی اشتباهات مبتدیانه مونتویا از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، اما آرامش بخش رئال مادرید در شرایط دشواری فعلی لقب گرفت.

بعد از دریافت 2 گل، تیم مارسلینو که در فصل جاری لالیگا عملکرد فوق العاده ای داشت، بارها تا مرز گشودن دروازه رئال مادرید پیش رفت و این کیلور ناواس بود که با عملکرد خوب خود مقابل حریف ایستادگی کرد.

کهکشانی ها برای اولین بار بعد از شکست 2-3 برابر بارسا در آوریل 2017، همزمان از حضور رونالدو، بیل و بنزما در ترکیب ابتدایی بهره بردند و آسنسیو نیز با حضور در دقایق پایانی، زمینه ساز گل مارسلو شد و در نهایت تونی کروس کار را تمام کرد.

غیبت مارسلو، تونی کروس و رونالدو در دیدار برابر لگانس، مهر تائیدی بر تیتر مارکا با عنوان " مضحک ترین شب دوران حکومت زیدان در رئال مادرید" بود.

تا پایان سال 2017، اوضاع برای زیدان فوق العاده پیش رفت. تاجگذاری 2 لیگ قهرمانان متوالی، فتح لالیگا برای اولین بار بعد از سال 2012 و فتح 8 جام طی این مدت کارنامه موفق زیزو بود؛ اما عملکرد ضعیف در لالیگا و کوپا دل ری، بدان معنا بود که سرمربی فرانسوی حالا به شدت تحت فشار است.

علیرغم مشکلات مالیاتی و مشاجره رونالدو با مدیریت رئال مادرید بر سر تمدید قرارداد و شایعاتی که در خصوص جدایی او در تابستان بعدی شنیده می شود، رونالدو در مصاحبه ای با رسانه های چینی در هفته قبل از شرایط خود در این باشگاه ابراز خوشحالی کرد.

رونالدو گفت: "من دوست دارم اینجا زندگی کنم. من از سال 2009 در این شهر هستم و آب و هوا و مردم مادرید را دوست دارم. اسپانیا نزدیک به پرتغال است و شما می توانید از اینجا با خودرو به پرتغال سفر کنید. اسپانیا یک کشور فوق العاده است و من می خواهم اینجا بمانم، زیرا به رئال مادرید علاقه دارم."

رونالدو همچنین خواهان تقویت روحیه مبارزه جویی بعد از ناکامی های اخیر شد. ستاره پرتغالی ادامه داد: "هدف ما قهرمانی در لیگ قهرمانان است، زیرا این بزرگترین عنوان پیش روی ما است. رئال مادرید در سطح مورد نیاز برای قهرمانی قرار ندارد و من امیدوارم وضعیت بهبود یابد؛ تنها راه تغییر شرایط، تلاش بیشتر است."

چنین جملاتی، آهنگ موسیقی شنیده شده برای زیدان بوده است. مربیان دیگر ممکن است پس از چنین شکست هایی به حمایت خود از بازیکنان خود ادامه ندهند، اما از زیدان از همان دوران حضور خود در مستطیل سبز به عنوان یک افسانه در برنابئو یاد می شود و حالا او 2 لیگ قهرمانان و 6 جام دیگر را در این 2 سال به کلکسیون افتخارات رئال مادرید اضافه کرده است.

پیروزی برابر والنسیا بدان معنا بود که حالا رئال مادرید با یک بازی کمتر، حالا تنها 2 امتیاز از خفاش ها کمتر دارد. ادامه این روال در لالیگا اولویت فعلی لوس بلانکوس است و با بازگشت رونالدو به جاده گلزنی، امید به غلبه بر پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان در رئال مادرید زنده شده است.

اما شاید مهمتر از همه چیز این است که بازیکنان هنوز هم پشت سر مربی خود قرار دارند و روند بهبودی رئال مادرید رسما آغاز شده است؛ آغاز یک سیر صعودی دوباره برای کهکشانی ها.

منبع: سایت گل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم