به گزارش "ورزش سه"، در سال 2010 مسوت اوزیل در آستانه انتقال به بارسلونا قرار داشت؛ اما پپ گواردیولا به علت در اختیار داشتن ژاوی، اینیستا و بوسکتس ترجیح داد از خرید هافبک آلمانی صرف نظر کند تا اوزیل راهی مادرید شده و 3 سال درخشان را در ترکیب کهکشانی ها سپری کند.

حالا و در 29 سالگی، اخبار فراوانی در مورد احتمال انتقال اوزیل در ژانویه به بارسا شنیده می شود و با توجه به پایان قرارداد اوزیل در تابستان سال بعد با آرسنال، توپچی ها نیز بی میل نیستند با دریافت مبلغی او را راهی نوکمپ کنند.

علیرغم تمایل فراوان مورینیو به انتقال اوزیل به اولدترافورد، شواهد و قرائن حاکی از علاقه بارسا به جذب اوست و با توجه به دشواری های جذب کوتینیو حداقل در زمستان امسال، اوزیل را می توان مُسَکن خوبی برای خط هافبک عاری از خلاقیت بارسا در فصل جاری دانست.

حالا و با توجه به جدایی ژاوی و افزایش سن اینیستا، اوزیل می تواند تغییر بزرگی در ترکیب بارسا ایفا کرده و به جای کاپیتان فعلی بلوگرانا یا راکیتیچ در ترکیب قرار بگیرد.

با توجه به سبک بازی فانتزی اوزیل و عدم علاقه به شرکت در درگیری ها، طبیعتا مسئولیت بوسکتس در میانه میدان بیشتر خواهد شد؛ اما در سوی دیگر با اضافه شدن عنصر خلاقیت به ترکیب بارسا، مسئولیت لیونل مسی که شاید در غیاب اینیستا تنها بازیکن خلاق تیمش باشد کمتر خواهد شد و مسی می تواند توجه خود را بیشتر معطوف به گلزنی کند.

شاید برخی معتقد باشند خرید یک ستاره 29 ساله به سود بارسا نباشد؛ اما فراموش نکنیم که لوییس سوارز نیز در سال 2014 در سن 28 سالگی راهی نوکمپ شد و کسی شک ندارد که او خرید به صرفه ای برای تیمش بوده است.

همچنین با توجه به پایان قرارداد اوزیل با آرسنال، بارسا قرار نیست مبلغ فراوانی برای اوزیل بپردازد و می توان او را یک خرید به صرفه قلمداد کرد. با توجه به غیبت آرسنال در لیگ قهرمانان، بارسا می تواند از اوزیل در روزهای حساس لیگ قهرمانان در مراحل حذفی نیز استفاده کند و این دیگر مزیت ستاره آلمانی و خلاق توپچی هاست.

به هر حال اگر انتقال اوزیل به بارسلونا عملی شود، مهاجمان این تیم می توانند به پاس های طلایی او دلخوش کرده و آمار گلزنی خود را بهبود بخشند.

منبع: دیلی میل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم