به گزارش سایت نود، با توجه به اینکه ششم دسامبر 2017 برابر با 15 آذر 96 قرار است قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شود، این کنفدراسیون در نامه ای فوری، اعلام کرده که یکی از چهار باشگاه معرفی شده به کنفدراسیون فوتبال آسیا، صلاحیت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد و فدراسیون فوتبال ایران ظرف چند روز آینده باید نماینده دیگری را به جای این باشگاه معرفی کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده به دلیل نقص در مدارک ارسالی این باشگاه، بدهی های سنگین و نبود زمان کافی در ارسال مدارک این باشگاه با نامه قطعی حذف از مسابقات مواجه خواهد شد.

ای اف سی تاکید کرده که این باشگاه شانسی برای بازگشت به مسابقات ندارد و فدراسیون فوتبال باید بر اساس جدول لیگ برتر فصل گذشته و داشتن مجوزهای حرفه ای، باشگاه دیگری را جایگزین کند. این اتفاق در حالی رخ داده است که مدیران این تیم لیگ برتری در همه مصاحبه هایشان خبر قطعی از حضور درمسابقات را داده بودند. باید دید فدراسیون فوتبال ایران نام این تیم در خطر حذف را چه زمانی به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

مدیران این باشگاه در حال حاضر مشغول رایزنی به امید گرفتن فرصت از فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازگشت به رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا هستند.

آنطور که در خبرها آمده بود فدراسیون فوتبال ایران تیم های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و ذوب آهن اصفهان را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده اند و حالا با حذف یکی از این تیم ها، باید تیم پنجم جدول سال قبل یعنی سپاهان جایگزین شود اما این باشگاه هم ظاهرا مشکل صدور مجوز حرفه ای دارد و اگر نتواند این مشکل را کند، پیکان تیم ششم جدول سال قبل این شانس را دارد که به عنوان نماینده ایران به لیگ قهرمانان آسیا معرفی شود.
باید دید در فاصله 12 روز تا قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فصل 2018-2019 نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا چه تیم های خواهند بود!