به گزارش "ورزش سه"، مکانی سرانجام صنعت نفت را برای ادامه فوتبال انتخاب کرد تا در سال منتهی به جام جهانی هرچه بیشتر دیده شود و در صورت نمایش های خوب، مورد اعتماد کارلوس کی‌روش نیز قرار بگیرد. او که در سال های اخیر حضور در تیم ملی را تجربه کرده، سابقه یک بازی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ را هم دارد و به جز بیرانوند، تنها دروازه بانِ ایرانی به میدان رفته‌ی مقدماتی جام جهانی نیز نبود.

البته کار سوشا در راه رسیدن به پیراهن تیم ملی بسیار سخت است. در لیگِ فعلی ۹ دروازه بان (بیرانوند، فروزان، لک، نیازمند، اخباری، حسینی، مظاهری، شیخ ویسی و همین سوشا مکانی) شانس حضور تیم ملی را دارند و از طرف دیگر، رقبای لژیونری چون امیر عابدزاده و علیرضا حقیقی نیز هستند. بنابراین در حالت عادی و بدون توجه به توانایی های این دروازه بانان، احتمال حضورشان در روسیه کمتر از ده درصد است و هیچ بعید نیست اتفاقاتِ چند ماه منتهی به جام جهانی، یکی از درون دروازه خارج و کسی که کمترین شانس را دارد، ملی پوش کند.

حال سوشا که اولین خرید زمستانی لیگ برتر شده، با این امید به ایران آمده که جزو ۳ دروازه بان نهایی لیست کارلوس کی روش باشد و باید دید او در نیم فصل دوم، خاطره نه چندان خوش حضورش در پرسپولیس را از اذهان پاک خواهد کرد یا خیر.