به گزارش سایت نود، سیاه جامگان و سپاهان با استفاده از سه دروازه‌بان مختلف در این زمینه رکورددارند. 10 تیم دو دروازه‌بان در دور رفت داشتند.

محسن فروزان(پارس جنوبی جم)، رشید مظاهری(ذوب آهن)، فرزین گروسیان(تراکتورسازی تبریز) و میلاد فراهانی(نفت تهران) چهار بازیکنی بودند که در هر 15 بازی نیم فصل اول به میدان رفتند و 1350 دقیقه بازی کردند.

علی کیخسروی(سپاهان) با 11 دقیقه بازی کمترین حضور را تجربه کرد. جالب اینکه این گلر جوان در همان 11 دقیقه یک پنالتی هم گرفت.

در بین این 30 دروازه‌بان میلاد فراهانی با 20 گل خورده بیشترین دریافت گل را داشت.

با توجه به عملکرد دروازه‌بانان و نمرات سایت نود، علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)، حسین حسینی(استقلال)، پیام نیازمند(پیکان)، محسن فروزان(پارس جنوبی جم) موفق ترین دروازه‌بانان دور رفت لیگ بودند.

یکی از نکات قابل توجه در رقابت های نیم فصل اول ظهور چند دروازه‌بان جوان و آینده دار بود که دروازه‌بانن باتجربه را نیمکت نشین کردند.

حسین حسینی در استقلال جای مهدی رحمتی را گرفت. پیام نیازمند یکی از پدیده های این فصل بود که رحمان احمدی را در پیکان نیمکت نشین کرد.

در پدیده هم در چند هفته اخیر سعید جلالی‌راد بازی های خوبی داشت و جای شهاب گردان را گرفت. احسان مرادیان در فولاد خوش درخشید.

در زمینه مهار پنالتی هم رشید مظاهری با تسلیم نشدن مقابل چهار پنالتی زن عالی کار کرد.

بیرانوند سلطان کلین‌شیت

بازی دیروز پرسپولیس-صنعت نفت آبادان دهمین دیداری بود که علیرضا بیرانوند در این فصل دروازه تیمش را بسته نگه می داشت. او با 10 کلین‌شیت در جدول کلین‌شیت بی رقیب به نظر می‌رسد.

فرناندو ده‌خسوس(گسترش فولاد) و حسین حسینی(استقلال) کار سختی برای رسیدن به بیرانوند دارند.

10کلین‌شیت: علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)

6کلین‌شیت: فرناندو ده‌خسوس(گسترش فولاد)، حسین حسینی(استقلال)

5کلین‌شیت: لی اولیویرا(سپاهان) پیام نیازمند(پیکان)، محسن فروزان(پارس جنوبی جم)، رشید مظاهری(ذوب آهن)

4کلین‌شیت: سید محمدحسینی(سپیدرود)، ناصر سالاری(صنعت نفت آبادان)، میلاد فراهانی(نفت تهران)،

بیرانوند در آستانه خلق یک رکورد دیگر هم هست.

او با گل نخودرن در بازی دیروز دقایق گل‌نخوردن خود در این فصل را به ٦٣٥ دقیقه رساند. دروازه‌بان پرسپولیس اگر در بازی هفته شانزدهم مقابل فولاد خوزستان هم دروازه پرسپولیس را بسته نگه دارد، رکورد جدیدی در لیگ برتر ایران ثبت می‌کند. رکورد فعلی با ۷۰۴ دقیقه در اختیار آرمناک پطروسیان، دروازه‌بان سابق سپاهان، است.

بیرانوند با این 635 دقیقه از رکورد فصل قبل خود عبور کرد و حالا نفر ششم لیست رکوردداران گل نخوردن در تاریخ لیگ برتر است. رکورد قبلی بیرانوند، 613 دقیقه بود.

رکورد گل نخوردن در لیگ هفدهم:

علیرضا بیرانوند( پرسپولیس): 635 دقیقه (ادامه دارد)

حسین حسینی( استقلال): 518 دقیقه(ادامه دارد)

محمد حسینی( سپیدرود): 422 دقیقه

رکورد گل نخوردن در تاریخ لیگ برتر:

آرمناک پطروسیان ۷۰۴ دقیقه

فرناندو ده خسوس ۶۷۱ دقیقه

علی حسنی صفت ۶۶۸ دقیقه

وحید طالب لو ۶۶۰ دقیقه

حسین آشنا ۶۵۳ دقیقه

علیرضا بیرانوند635 دقیقه