به گزارش "ورزش سه"، ۵ تیم از پایتخت، ۲ تیم از مشهد و همین تعداد از اصفهان و تبریز در کنار ۴ تیم از جای جای جنوب کشور و به همراه سپیدرود به عنوان تنها نماینده فوتبالِ شمال، تشکیل دهنده لیگ برتر هستند. در این بین پرسپولیس تهران با حضور در صدر، مرکز کشور را روسفید کرده اما میانگین رتبه تیم های لیگ برتری گویای مسئله دیگری است.

از تهران، ۴ تیم در نیمه بالایی جدول هستند اما حضور نفت تهران در رده چهاردهم، سبب شده که میانگین رتبه تهرانی ها به عدد ۶.۲ برسد. اما جنوبی ها به سبب حضور پارس و فولاد در رتبه‌بندی​ دوم و سوم جدول، میانگین رتبه ۶ را دارند و گوی سبقت را از پایتخت نشینان ربوده‌اند.

در صورتی که ۶ امتیاز از پدیده کسر نمی‌شد، مشهدی ها به عنوان قطب سوم فوتبال ایران شناخته می‌شدند؛ اما به سبب این موضوع و افت کیفی و کمی عجیب اصفهانی ها، فوتبالِ تبریز از این حیث و با میانگین ۹.۵ در رتبه سوم قرار دارد. پس از آن ها نیز اصفهان با ۱۰.۵ و مشهد با ۱۳ در رتبه های بعدی قرار دارند و در انتها، تنها نماینده فوتبال شمال با رده ۱۵اُم جای گرفته است.

حال باید دید این رده بندی در انتهای فصل چه تغییراتی خواهد داشت؛ اما می‌توان گفت در صورت اوج گیری تیم های مدعی نظیر استقلال، سپاهان، ذوب آهن و تراکتورسازی، این جدول دچار دگرگونی هایی خواهد شد.